Avui, dissabte 6 de maig, s’ha celebrat un Ple telemàtic de l’Assemblea de Representants, on hi ha hagut una primera part de preguntes al Govern per part dels representants en la seva tasca democràtica de control a l’executiu per part del braç legislatiu.
Una de les preguntes ha estat la formulada pel Representant valencià Josep Guia, sobre l’actuació del Consell al conjunt dels Països Catalans.
La resposta ha anat a càrrec del president Carles Puigdemont, i ha recordat que el Consell de la República té presència arreu del conjunt dels Països Catalans no està al servei de cap candidatura ni tampoc a les estratègies dels partits. Ha volgut recordar que ell no és cap president de cap formació política.
Ha recordat que els Consells Locals, es defineixen al reglament del Consell com un òrgan de la institució republicana desplegada arreu dels Països Catalans i ha anunciat que ja hi haurà una reunió presencial per buscar acords en el seu desplegament ja que el que fa el Govern ha de cenyir-se al reglament del que s’ha dotat.
També ha fet èmfasi que el Govern treballa i promou que es creïn Consells Locals hi hagi arreu dels Països Catalans. Així com treballa per augmentar la xifra d’adherits, també ho fa pels Consells Locals.
Una altra pregunta ha estat la formulada pel Representant del Principat Jordi Romeva, sobre el paper del Consell en les negociacions amb altres entitats i partits independentistes per a traçar un full de ruta conjunt.
La resposta ha anat a càrrec del president Carles Puigdemont, que ha parlat de les reunions celebrades el 2021 entre els principals actors de l’independentisme. Puigdemont ha sentenciat que el deure del Consell és sempre “ser facilitadors de la unitat estratègica cap a la independència” i per això hi havia de ser: “per poc que hi hagi un vímet per fer un cistell d’unitat hi serem”. El president ha explicat que en representació del Consell, en aquestes trobades, hi havia com a representants del Consell el vicepresident Toni Comin i el membre del Govern Toni Castellà.
El president ha recordat que el Consell té unes “línies vermelles” a les quals no pot renunciar, com fer efectiu el mandat de l’1-O. Llavors, el president ha llençat una pregunta al Ple: “podem tirar endavant estratègies conjuntes per la independència si falla algun dels actors que ha dit manifestament que no hi vol ser?”
També ha fet referència que s’ha de revertir l’estat d’ànim independentista. I ha donat la clau sobre la millor estratègia a curt termini perquè l’independentisme agafi força: “augmentar la xifra de registrats al Consell, així serà més fort davant els partits que el volen ignorar i la seva influència serà més important en el torcebraç amb l’Estat.
Posteriorment, s’han debatut i votat tres Propostes de Resolució, ja que la quarta ha estat retirada:
PR 1- Proposta funcionament dels plens mentre no hi hagi aprovat el Codi de l’Assemblea de representants.
APROVADA – Sí: 50 (75.76%) / No: 11 (16.67%) / Abstenció: 5 (7.58%)
PR 2- Resolució sobre la República Digital Catalana
APROVADA – Sí: 64 (98.46%) / No: 1 (1.54%) / Abstenció: 0 (0%)
PR 3– El sistema educatiu, a l’educació primària i secundària, a la República Catalana.
APROVADA – Sí: 55 (85.94%) / Abstenció: 6 (9.38%) / No: 3 (4.69%)
Podeu recuperar aquí la sessió completa: